• GRATIS BYTTE
  • 2 ÅRS GYLDIGHET
  • Kontakt oss
  • Partner logg inn

Få svar på de vanligste spørsmålene her:

1. HVORDAN BRUKER JEG GAVEKORTET MITT?

For å bruke gavekortet ditt på godream.no, må du gå inn på "Aktiver gavekort". Skriv inn ID-nummeret og innløsningskoden som står på gavekortet, legg til øvrig informasjon og trykk på «Aktiver gavekort».
Deretter får du se alle de aktuelle mulighetene som gjelder for gavekortet, samt nødvendig informasjon om hvordan du booker og løser inn gavekortet hos partnerne på opplevelsen.

 

2. JEG HAR ET "ÅPENT GAVEKORT" - HVA GJØR JEG MED DET?

Et åpent gavekort/opplevelsesgavekort gjelder dette som betalingsmiddel på vår hjemmeside og lar deg selv velge mellom opplevelsene på godream.no.
Gavekortet kan ikke benyttes direkte hos partnerne våre, men må først «byttes inn» i en konkret opplevelse på vår hjemmeside.


Dersom du har fått et slikt gavekort gjør du følgende:

1. Finn den opplevelsen du ønsker og legg den i handlekurven.
2. I bestillingsoversikten trykker du på «Bruk åpent gavekort» og taster inn ID-nummeret og innløsningskoden på opplevelsesgavekortet.
3. Trykk «Gå til kassen» og fyll ut informasjonen om deg selv, velg levering og avslutt din ordre.
4. Nå vil du få tilsendt et nytt gavekort på opplevelsen du har valgt.
    Dersom du har brukt hele verdien på Opplevelsesgavekortet vil gavekortet ikke lengere være gyldig.

5. Du booker opplevelsen din ved å gå inn på www.godream.no/booking med det nye gavekortet du får tilsendt.
6. Skriv inn ID-nummeret og innløsningskoden på det nye gavekortet

Du vil da få en oversikt over mulighetene og bookinginformasjonen som gjelder for gavekortet, og du følger enkelt instruksene videre.

Husk å ta med deg det nye gavekortet til opplevelsen, da dette gjelder som betaling

OBS! Merk at et åpent Opplevelsesgavekort IKKE kan benyttes direkte hos samarbeidspartnerne våre!

 

3. KAN JEG BRUKE ET ÅPENT GAVEKORT SOM BETALING AV OPPLEVELSEN HOS PARTNEREN?

Nei, du kan ikke bruke det åpne Opplevelsesgavekortet som betaling når du nyter opplevelsen din. Dersom du har et åpent Opplevelsesgavekort, må du først bytte gavekortet til et gavekort på en spesifikk opplevelse. Se avsnitt lengere oppe omkring åpne gavekort. Når du har valgt en opplevelse får du tilsendt et nytt gavekort som gjelder for den spesifikke opplevelsen du har valgt. Det er dette gavekortet du må ta med til oppplevelsen

 

4. KAN JEG BYTTE GAVEKORTET MITT TIL EN ANNEN OPPLEVELSE?

Ja, på godream.no kan du fritt bytte opplevelse innenfor gavekortets gyldighet på 2 år. Dersom opplevelsen du ønsker å bytte til koster mer enn den opplevelsen du har i dag, må du betale et pristillegg. Du kan betale etter at du har lagt inn betalingsadresse. Hvis opplevelsen du ønsker å bytte til er billigere enn beløpet som finnes på gavekortet ditt, får du selvfølgelig muligheten å benytte beløpet senere. Beløpet som gjenstår blir satt på et nytt åpent gavekort som du mottar på e-post.

 

5. HVOR LENGE ER GAVEKORTET GYLDIG?

Gavekortene våre er gyldige i 2 år fra kjøpsdato.

Dersom du er i tvil om hvor lenge gavekortet ditt er gyldig, kan du logge inn på www.godream.no/booking ved hjelp av opplysningene på kortet. Her kan du se gyldighetsdatoen samt få mer informasjon om hvordan du bruker gavekortet ditt.

Vær oppmerksom på at gavekortets gyldighetstid eller status IKKE endres ved at du logger deg på. Du kan logge på så mange ganger du ønsker.

 

6. KAN JEG KJØPE ET GAVEKORT SOM GJELDER FOR ALLE OPPLEVELSENE?

Ja, vi tilbyr et åpent gavekort som vi kaller Opplevelsesgavekort, hvor du selv kan bestemme beløpet. Mottakeren kan da selv velge opplevelse(r) fra godream.no tilsvarende det beløpet du har valgt å handle for.

Vær oppmerksom på at Opplevelsesgavekort IKKE kan benyttes direkte hos våre partnere, men at dette kortet først skal brukes som betalingsmiddel på godream.no før mottakeren kan benytte seg av sin opplevelse.
Gavekortmottakeren kan velge én eller flere opplevelser for den valgte summen, og har også mulighed å velge en opplevelse som har en høyere verdi enn Oppplevelsesgavekortet. Brukeren betaler da selv differansen.

 

7. GAVEKORTET MITT HAR GÅTT UT PÅ DATO - HVA GJØR JEG DA?

Dersom gyldighetsperioden på 2 år er overskredet er gavekortet ikke gyldig lenger, og kortet kan ikke byttes eller brukes.
Vi har dessverre ikke mulighet til å aktivere gavekort som har gått ut på dato.

 

8. HVOR RASKT KAN JEG MOTTA MITT GAVEKORT?

På under 5 minutter!
Du kan nemlig velge å motta gavekortet elektronisk, som et e-gavekort. Du mottar en e-post med en fin PDF-fil med både bilder og beskrivelser av opplevelsen. E-posten sendes automatisk til deg umiddelbart etter at kjøpet ditt er gjennomført, og det eneste du trenger å gjøre er å skrive ut gavekortet fra e-posten.


Du kan også velge å motta gavekortet som Dream Frame (akrylramme) med pen innpakking i en flott gaveeske. Dette gavekortet sendes i posten.
Bestiller du før kl. 15 på en hverdag sender vi gavekortet samme dag. Det tar vanligvis 1 til 2 virkedager før du mottar gaveesken.
 

Dersom du  bestiller i løpet av helgen eller på en helligdag, sender vi bestillingen førstkommende virkedag.
Vennligst merk at vi dessverre ikke kan garantere for postsendinger, og at vi ikke kan garantere at du mottar pakken dagen etter.
Porto betales samtidig med opplevelsen på vår hjemmeside

 

9. HVORDAN KOMMER JEG UT PÅ MIN OPPLEVELSE?

Du kan aktivere gavekortet ditt, samt få informasjon om hvor du kan bruke det ved ved å gå inn på www.godream.no/booking.

 

10. FÅR JEG BEKREFTELSE PÅ AT JEG HAR AKTIVERT MITT GAVEKORT?

Nei, det gjør du ikke, med mindre du har gjennomført en reservasjon direkte på godream.no.

 

11. GAVEKORTET GJELDER FOR 1 PERSON, MEN KAN VI VÆRE FLERE TIL Å BRUKE DET?

Dette avhenger av hvilken opplevelse gavekortet gjelder til. Du finner mer informasjon i beskrivelsen som følger med.

På åpne Opplevelsesgavekort står det alltid "Gjelder for 2 person", men her vil det være den spesifikke opplevelse, der indikerer antallet.
F.eks. "En god biff for 2" gjelder for 2 personer og en "Hotstone massasje" gjelder for 2 person.
Hver opplevelse vil i feltet "Inkluderer" angi antallet av deltakere for opplevelse.

 

12. ER GAVEKORTET PERSONLIG?

Nei, det er det ikke. Det er det heller ikke om det står et navn på det. Du kan til enhver tid gi bort gavekortet til en annen person.

 

13. HVORFOR HAR JEG IKKE MOTTAT MITT E-GAVEKORT?

Det kan forekomme at e-gavekort ligger i spam- eller søppelpostmappen, så vi anbefaler at du først ser etter det der.
Dersom du ikke finner det der kan du ringe til Kundeservice på telefon 219 84 606.

 

14. HVOR KAN JEG KJØPE DERES GAVEKORT?

Du kan kjøpe gavekortene her på godream.no eller i butikker hos Elkjøp og Lefdal i hele Norge.

 

15. HVOR FINNER JEG OVERSIKTEN OVER STEDER MITT GAVEKORT KAN BENYTTES?

Mer informasjon om hvor du kan bruke gavekortet ditt finner du ved å fylle ut feltene under "Aktiver gavekort". Her ser du alle de aktuelle mulighetene som gjelder for gavekortet, samt nødvendig informasjon om hvordan du booker og løser inn gavekortet hos partneren på opplevelsen.

 

16. HVA ER ID-NUMMER OG INNLØSNINGSKODE?

Det er de to unike koder som står oppført på gavekortet ditt. Du må bruke begge kodene ved aktivering av gavekortet ditt og booking av en opplevelse. Hvis du har en DREAM FRAME (akrylramme) må forseglingen brytes for å få tilgang til ID-nummer og innløsningskode

 

17. KAN JEG FÅ PENGENE TILBAKE FOR MITT GAVEKORT?

Ja, du har 14 dagers angrerett fra kjøpsdato. Hvis gavekortet ditt er kjøpt i nettbutikken må du fylle ut formularen "Angre kjøp i nettbutikk".
Hvis det er kjøpt i en butikk, må du ta kontakt med butikken for å angre kjøpet ditt.

 

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Ta en titt på spillereglene våre (kjøpsvilkårene), eller kontakt Kundeservice på telefon 219 84 606.

 

 

Siste oppdatering: November 2015

 

Personlige opplysningerLukk