VILKÅR (VÅRE KJØPSVILKÅR)

BESTILLING

På godream.no kan du kjøpe ett eller flere gavekort til opplevelser. Gavekortet gjelder som betaling for beskrevet opplevelse hos våre samarbeidspartnere. Vi kan enten sende deg opplevelsesgavekortet i en flott gaveeske eller en fin gavekonvolutt som er spennende å åpne, eller du kan velge å få det som E-gavekort via e-post få minutter etter din bestilling. Dersom du velger konvolutt/eske sender vi pakken med vanlig post alle hverdager fra hovedkontoret i København; enten direkte til den som skal ha gavekortet eller hjem til deg selv, så du selv kan gi gaven.

Hvis du bestiller før kl. 15.00 på hverdager sender vi opplevelsesgaven samme dag som vi får bestillingen din. Det tar da normalt 3-5 virkedager før du mottar den. Les også gjerne Mest vanlige spørsmål.

 

HVEM HANDLER DU MED?
Når du kjøper en vare på www.godream.no eller www.godream.com/no handler du med
GO DREAM A/S, Sortedam Dossering 55, DK 2100 København Ø. Vårt organisasjonsnummer er (dansk CVR) 2944 2037. 

 

PRISER
Alle priser på godream.no er som hovedregel den samme, uansett om du kjøper opplevelsen hos oss eller direkte hos våre samarbeidspartnere. Dog kan det ved utenlandske opplevelser være pålagt administrasjonsgebyr. Alle priser er inklusive MVA. Transaksjonsgebyr for betalingskort pålegges ved kjøp samt eventuell porto.  
Du mottar automatisk en ordrebekreftelse på e-post. Du kan også se dine tidligere ordrer og skrive ut en faktura hvis du logger deg inn.
Du kan også velge å sende en e-post til oss på info@godream.no, så kan vi sende deg en kopi av ordrebekreftelsen eller en faktura.

 

OPPLEVELSESGAVEKORTETS GYLDIGHET
Våre gavekort er som hovedregel gyldig i 2 år fra utstedelsesdato. Dette betyr at man skal bruke gavekortet innen 2 år fra gavekortets utstedelsesdato, som står påført gavekortet. Unntak vil fremgå tydelig under beskrivelsen av opplevelsen på vår nettside, og det er disse som er gjeldende. Du må være oppmerksom på at opplevelsene kan endres, utgå og eventuelt øke i pris. Du er sikret at prisen på opplevelsen ved kjøp av gavekort ikke øker i 6 måneder fra gavekortets kjøpsdato. Se også vår Opplevelsesgaranti i neste avsnitt.

Opplevelsen kan byttes gratis på vår hjemmeside, ved å følge dette link: Gratis bytte.
Visse opplevelser har tidsbegrensning, og dette vil alltid fremgå under beskrivelsen av opplevelsen under PRAKTISK. Hvis du har et gavekort fra oss med begrenset varighet og du ikke rekker å bruke det, må du kontakte oss for hjelp til forlengelse. Dette må skje innen utløpsdatoen som fremgår på gavekortet, ettersom gavekortet etter denne datoen er ugyldig.

 

VÅR OPPLEVELSESGARANTI
Hos GO DREAM tilbyr vi en unik opplevelsesgaranti. Dette betyr at: Du er sikret at opplevelsen kan la seg gjøre i min. 6 måneder fra kjøpsdato. Hvis opplevelsen utgår, endres eller øker i pris innen 6 måneder fra kjøpsdatoen kan du få pengene tilbake. Du må da fylle ut et skjema som du finner under Opplevelsesgaranti. Hvis opplevelsen utgår, endres eller øker i pris etter 6 måneder fra kjøpsdatoen, får du ikke pengene tilbake, men du kan bytte opplevelsen til en av de andre opplevelsene vi tilbyr. Hvis opplevelsen øker i pris etter 6 måneder kan du velge å betale differansen eller bytte til en annen opplevelse. Husk at byttet må skje innen 2 år fra utstedelsesdato som står på gavekortet.

 

AKTIVERING OG BOOKING AV OPPLEVELSEN
Vi har gjort det så fleksibelt og enkelt som mulig å innløse og booke opplevelsen din. På gobook.godream.com/no/ finner du kontakt - og bookinginformasjon som gjelder for ditt gavekort. På opplevelsesgavekortet står ditt gavekorts sit unikke  ID-nummer og innløsningskode, som må tastes inn når du skal se denne informasjonen og/eller booke opplevelsen. Du vil da få tilgang til bookinginstruksjoner og mer informasjon om de partnerne vi samarbeider med på den aktuelle opplevelsen. Du kan ikke få tilgang til bookinginformasjon uten gavekort, men du kan ta kontakt med oss dersom du har spørsmål, så hjelper vi deg gjerne. Listen over samarbeidspartnere kan endres og utvides løpende. Det kan forekomme ventetid ved reservasjon av enkelte opplevelser hos våre samarbeidspartnere, så vi anbefaler at du reserverer i god tid. Det er vigtig altid å ta med gavekortet på opplevelsen, da det gjelder som betaling til partneren.

 

BETALING
På godream.com kan du betale med følgende betalingskort: Visa, Mastercard, Maestro og American Express.
Merk at kredittkortgebyr (transaksjonsgebyr) pålegges automatisk iht. gjeldende regler og er avhengig av den spesifikke korttype.
Det er også mulig å betale med PayPal.

Når du betaler med betalingskort er du sikret mot misbruk. Du har nemlig muligheten å avvise en betaling når du mottar din betalingsoversikt. Du har ingen selvrisiko hvis kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem. Dette innebærer at du utfører sikrere kjøp på internett enn i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko.  Data du sender i forbindelse med kjøp over betalingskort er kryptert (SSL). Hverken GO DREAM eller andre har mulighet for å lese dine data. Beløpet for de valgte opplevelsene trekkes ikke før vi sender gaveesken fra GO DREAM, og vi kan ikke trekke større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

 

LEVERING
Det koster ikke ekstra å handle opplevelser hos GO DREAM. Du betaler kun 85 kr (pluss transaksjonsgebyr for betaling med kredittkort) for å få din gaveeske sendt til Norge. Beløpet dekker, porto, eksklusiv gaveeske, emballasje og opplevelsesgavekort med gavebeskrivelse. Velger du E-gavekort er det kun transaksjonsgebyr for kredittkortbetaling som kommer i tillegg til prisen på valgte opplevelse/opplevelser.

 

BYTTE AV GAVEKORT
Du kan bytte opplevelsesgavekortet til en annen opplevelse hos GO DREAM så lenge det skjer innen for gavekortets gyldighetsperiode. Gavekortet byttes ved å følge instruksjonene under "Bytte av gavekort". Vi bytter innen for samme beløp/verdi. Ved nytt opplevelsesgavekort mottar du naturligvis en ny beskrivelse. Du betaler selv eventuelle kostnader for porto og en eventuell prisøkning. Vi refunderer ikke eventuelle prisfall. Vår bytteservice er din garanti for at du alltid kan få en annen opplevelse. Dette gjelder naturligvis også dersom opplevelsen på gavekortet ditt ikke eksisterer lenger. Vi bytter ikke gavekortet hvis du allerede har booket opplevelsen, innløst gavekortet eller hvis du har kjøpt en dagsaktuell opplevelse. Det vil alltid fremgå under beskrivelsen av opplevelsen på hjemmesiden dersom det er særlige vilkår eller restriksjoner som gjelder. Gavekort som er utløpt på dato byttes naturligvis ikke.


ANGRERETT 
Du har alltid 14 dagers angrerett når du handler hos Go Dream. Angreretten gjelder opp til 14 dager fra kjøpsdato. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du kontakte oss skriftlig med opplysninger om ordrenummeret på bestillingen din, gavekortets ID-nummer og innløsningskode. Vi trenger ikke selve gavekortet. Hvis du angrer kjøpet kontrollerer vi først at reglene er oppfylt. Verdien av opplevelsesgavekortet vil refunderes til det betalingskortet som ble brukt ved kjøpet. Gavekortet annulleres i vårt system automatisk og vil ikke lenger kunne brukes. Angreretten bortfaller dersom du allerede har booket opplevelsen, innløst gavekortet eller hvis du har kjøpt en dagsaktuell opplevelse, men det vil alltid fremgå under beskrivelsen av opplevelsen på hjemmesiden dersom det er særlige vilkår eller restriksjoner som gjelder.
Dersom gavekortet ble kjøpt i forbindelse med ombytte av et annet gavekort, eller du har betalt med et åpent gavekort, er det ikke mulig å få beløpet refundert. I dette tilfeldet vil de penge det er anvendt, bli overført til et nytt gavekort.
Er det foretatt en merbetaling, vil dette beløpet selvfølgelig bli betalt tilbake til kjøperens eget betalingskort.

 

REKLAMASJON OG ANSVAR
Skulle du mot forventning få en negativ opplevelse hos en av våre samarbeidspartnere, skal du straks reklamere direkte til samarbeidspartneren, som har ansvaret for innhold og avholdelsen av opplevelsen. GO DREAM kan ikke pålegges ansvar, da brukerens gjennomførelse av opplevelsen er leverandørens ansvar. Dersom du mot formodning skulle være misfornøyd, ønsker å klage over noe eller har synspunkter du vil dele med oss ber vi deg kontakte oss pr. e-post, så skal vi eventuelt være behjelpelig med en klagesak. Du kan også sende inn en klage. Vennligst gi oss en grundig beskrivelse av hva som har skjedd, og opplys også om ID-nummer og innløsningskoden på gavekortet ditt. Når vi har tatt imot klagen din tar vi opp saken med vår samarbeidspartner. Saker behandles enkeltvis og e-posten fra deg kan få konsekvenser for våre samarbeidspartnere. For å kunne behandle klagen best mulig, må du klage innen for rimelig tid etter at du har opplevd mangel ved produktet/opplevelsen. For GO DREAM betyr rimelig tid at du skal reklame umiddelbart etter innløsningen av opplevelsen, helst på stedet. Hverken GO DREAM eller våre samarbeidspartnere kan stilles ansvarlig for et beløp som overstiger verdien på opplevelsesgavekortet.

 

SIKKERHET
Vi gjør oppmerksom på at deltakelse i flere av våre opplevelser er forbundet med risiko for personskade. Vi gjør vårt beste for å minimere denne risikoen, men påpeker at deltakelse alltid skjer på eget ansvar. GO DREAM kan ikke holdes ansvarlig for personskader eller skade på materiell. De fleste av våre samarbeidspartnere har forsikring, men du bør alltid sjekke egen forsikring før du deltar på en opplevelse.

 

PERSONDATAPOLITIKK
En cookie er en informasjonskapsel som innebærer at en brukers adferd på et nettverk registreres hos brukeren (brukerens harddisk). På denne måten vet serveren (for eksempel en nettside) hvem brukeren er ved et eventuelt neste besøk. Det lagres ingen personrelaterte informasjoner i en cookie, men snarere informasjon om brukerens adferd på et nettsted. En cookie lagres på brukerens harddisk sammen med catched filer. En cookie er en tekstfil som sendes til din nettleser fra en webserver og lagres på datamaskinens harddisk. Du kan stille inn nettleseren til å varsle deg når du mottar en cookie, eller du kan velge å deaktivere cookies. Det eneste formålet med informasjonskapsler er å gjenkjenne PC-en din. Teknisk sett kan man dele slike informasjonskapsler inn i to kategorier. «Session cookie» innebærer at det gis en oversikt over hva du legger i handlekurven mens du navigerer rundt på sidene. «Session cookies» lagres ikke på PC-en, men forsvinner når du stenger nettleseren. «Permanent cookie» lagres som en tekstfil på PC-en din i ca. en måned. En «permanent cookie» hjelper serveren vår til å gjenkjenne PC-en neste gang du logger deg på nettsidene våre. GO DREAM bruker «cookies» med sikte på å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, samt for å gjøre besøket ditt så enkelt som mulig for deg. Du kan slette informasjonskapsler i Internett-innstillingene dine under «Funksjoner» -> «Internettinnstillinger»  <> «Slett cookies».

 

LOGSTATISTICS
Denne statistikken brukes på www.godream.no og innebærer at et statistisk system samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra, hvilken del av nettsiden som forlates osv. Loggstatistikken til GO DREAM brukes med sikte på å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet.

 

PERSONLIG INFORMASJON
For å inngå en avtale med oss via nettstedet må du registrere deg med følgende personlige opplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi registrerer kun personlige data med det formålet å levere opplevelsesgaven til deg. Personlig informasjon som er registrert hos GO DRESM lagres i 5 år og slettes heretter. Når vi samler inn personlige opplysninger via vår hjemmeside forsikrer vi oss om at du personlig samtykker med våre retningslinjer, at du blir informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor. Informasjonen gis til GO DREAM, og blir ikke overført eller solgt på noen måte til tredjeparter. Som registrert kunde hos GO DREAM har du alltid rett til å gjøre innsigelser.  Du har også rett til innsikt i informasjonen som vi har lagret om deg. Disse rettighetene gis i samsvar med den danske persondataloven, og henvendelser angående dette skal sendes til GO DREAM pr. brev.

Det tas forbehold for trykkfeil og endringer.

 

Siste oppdatering: November 2015