VILKÅR (VÅRE KJØPSVILKÅR)

BESTILLING

På GODREAM.NO kan du kjøpe ett eller flere gavekort til opplevelser. Gavekortet gjelder som betaling for beskrevet opplevelse hos våre samarbeidspartnere. Vi kan enten sende deg opplevelsesgavekortet i en flott gaveeske eller en fin gavekonvolutt som er spennende å åpne, eller du kan velge å få det som E-gavekort via e-post få minutter etter din bestilling. Dersom du velger konvolutt/eske sender vi pakken med vanlig post alle hverdager fra hovedkontoret i København; enten direkte til den som skal ha gavekortet eller hjem til deg selv, så du selv kan gi gaven.

GO DREAMs gavekort er et multifunksjons gavekort og kan brukes i alle landene GO DREAM er representert i. Et multifunksjons gavekort er et gavekort som kan brukes i land med forskjellige mva.

Vær oppmerksom på at avtalepartneren endres fra GO DREAM til den valgte samarbeidspartneren i bookinghendelsen.

 

LEVERING

Du velger ønsket levering i betalings øyeblikket. Vi kan sende gavekortet direkte til mottakeren som vil ha det eller hjemme til deg selv, slik at du kan gi det selv. Hvis du bestiller før kl. Klokken 14.00 på hverdager sender vi opplevelsen til stede dagen vi mottar bestillingen din. Vanligvis tar det 3-5 dager før du mottar gavekortet. Bestillinger laget i helger og helligdager vil bli sendt hver dag. Vær oppmerksom på at vi ikke kan kontrollere varen, og at det ikke er noen garanti for at gavekortet ditt kommer til rette tid. Du har også mulighet til å få gavekortet ditt sendt som et e-kort etter at bestillingen din og betalingen er godkjent.

 

PRISER

Alle priser på GODREAM.NO er som hovedregel den samme, uansett om du kjøper opplevelsen hos oss eller direkte hos våre samarbeidspartnere. Dog kan det ved utenlandske opplevelser være pålagt administrasjonsgebyr. Alle priser er inklusive MVA. Transaksjonsgebyr for betalingskort pålegges ved kjøp samt eventuell porto.

Du mottar automatisk en ordrebekreftelse på e-post. Du kan også se dine tidligere ordrer og skrive ut en faktura hvis du logger deg inn.

Du kan også velge å sende en e-post til oss på info@godream.com, så kan vi sende deg en kopi av ordrebekreftelsen eller en faktura.

 

LEVERINGKOSTNEDER

Det koster ikke ekstra å handle opplevelser hos GO DREAM. Du betaler kun 40 kr (pluss transaksjonsgebyr for betaling med kredittkort) for å få din gaveeske sendt til Norge. Beløpet dekker, porto, eksklusiv gaveeske, emballasje og opplevelsesgavekort med gavebeskrivelse. Velger du E-gavekort er det kun transaksjonsgebyr for kredittkortbetaling som kommer i tillegg til prisen på valgte opplevelse/opplevelser.

 

OPPLEVELSESGAVEKORTETS GYLDIGHET

Våre gavekort er gyldig i 1-2 år fra kjøpsdatoen og den spesifikke gyldighetsperioden oppgis i forbindelse med kjøpet. Dette betyr at du burde ha vært på sin erfaring - bruk gavekortet - innen 2 år etter datoen for kjøp av gavekortet. Det er en 14-dagers rettsfrist på gavekortet som er gyldig fra kjøpsdatoen. Merk at retten til retur forfaller ved bestilling. Gavekortet kan byttes ut for våre andre opplevelser i gyldighetsperioden på 1-2 år - gratis.

 

TILLEGG OG PRISING AV GAVEKORT

Alle våre gavekort er av verdi, og du kan som gavekortinnehaver være sikker på at du alltid vil oppleve en opplevelse som et minimum for å svare på verdien av gavekortet ditt. I enkelte tilfeller tillater vi våre partnere å be om en utvidelse. Dette skyldes at prisingen av våre opplevelser kan variere fra sted til sted og i forhold til tid i løpet av uken eller året. Du kan alltid finne en opplevelse som tilsvarer verdien av gavekortet. Du kan se under hvert produkt hvor det er et tillegg og størrelsen på den.

Enten du betaler tillegg eller ikke, vil du være sikker på å få valuta for pengene. Vi tillater ikke at våre partnere krever høyere priser enn deres listepriser. I de fleste tilfeller vil du ha mer valuta for pengene med gavekortene i hånden din enn hvis du kom ”inn fra gaten”.

 

AKTIVERING OG BOOKING AV OPPLEVELSEN

Vi har gjort det så fleksibelt og enkelt som mulig å innløse og booke opplevelsen din. På gobook.godream.com/no/ finner du kontakt - og bookinginformasjon som gjelder for ditt gavekort. På opplevelsesgavekortet står ditt gavekorts sit unikke ID-nummer og innløsningskode, som må tastes inn når du skal se denne informasjonen og/eller booke opplevelsen. Du vil da få tilgang til bookinginstruksjoner og mer informasjon om de partnerne vi samarbeider med på den aktuelle opplevelsen. Du kan ikke få tilgang til bookinginformasjon uten gavekort, men du kan ta kontakt med oss dersom du har spørsmål, så hjelper vi deg gjerne. Listen over samarbeidspartnere kan endres og utvides løpende. Det kan forekomme ventetid ved reservasjon av enkelte opplevelser hos våre samarbeidspartnere, så vi anbefaler at du reserverer i god tid. Det er vigtig altid å ta med gavekortet på opplevelsen, da det gjelder som betaling til partneren. Vær oppmerksom på at bestillingen er bindende. Når du har bestilt en opplevelse, kan den ikke kanselleres eller endres. Du kan heller ikke endre din opplevelse til en annen hvis du har gjort en reservasjon. Gavekortet skal alltid bringes til din erfaring og sendes inn når du kan bli pålagt å betale eller bli avvist.

Vær oppmerksom på at avtalepartene endres fra GO DREAM til den valgte partneren i bestillingsarrangementet.

 

BETALING

På GODREAM.COM kan du betale med følgende betalingskort: Visa, Mastercard, Maestro og American Express.

Merk at kredittkortgebyr (transaksjonsgebyr) pålegges automatisk iht. gjeldende regler og er avhengig av den spesifikke korttype.

Det er også mulig å betale med PayPal.

Når du betaler med betalingskort er du sikret mot misbruk. Du har nemlig muligheten å avvise en betaling når du mottar din betalingsoversikt. Du har ingen selvrisiko hvis kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem. Dette innebærer at du utfører sikrere kjøp på internett enn i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko. Data du sender i forbindelse med kjøp over betalingskort er kryptert (SSL). Hverken GO DREAM eller andre har mulighet for å lese dine data. Beløpet for de valgte opplevelsene trekkes ikke før vi sender gaveesken fra GO DREAM, og vi kan ikke trekke større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

Hvis du betaler med et opplevelseskort, vær oppmerksom på at gyldigheten av ditt opplevelseskort automatisk overføres til den erfaringen du endrer.

Det er ikke mulig å kombinere rabatter og tilbud med betaling med opplevelseskort, et åpent gavekort eller eksisterende gavekort.

 

BYTTE AV OPPLEVELSE

Du kan fritt bytte din opplevelsesgave til en annen opplevelse på GO DREAM innen gavekortets gyldighet. Opplevelsen utveksles ved å følge instruksjonene og skjemaet på https://godream.no/gavekort/ombytning/.

Det er også mulig å bytte over landegrensene. Hvis du har kjøpt et gavekort i Danmark, kan du bytte det til et svensk gavekort. Vi konverterer gavekortverdien basert på dagens dagskurs.

I tillegg til det nye gavekortet for en ny opplevelse, får du selvfølgelig en ny beskrivelse av opplevelsen. Du må betale fraktkostnader og eventuelle tilleggskostnader. Ingen tilbakebetaling gis for noen manko. Vår utvekslingslov er din forsikring om at du alltid vil kunne finne en annen opplevelsesgave. Dette gjelder selvfølgelig også dersom opplevelsen ikke lenger eksisterer. Avbestilling og erstatning er frafalles, dersom du allerede har bestilt din opplevelse, har kjøpt daglige opplevelser eller opplevelser med spesielle forhold vil alltid bli notert på opplevelsen. Hvis det er restriksjoner på GO DREAM erstatning service.

Når du bytter ut et gavekort, vær oppmerksom på at gyldigheten av gavekortet ditt automatisk overføres til opplevelsen du bytter til.

 

OPPLEVELSESGARANTI

Vi har en opplevelsesgaranti for våre opplevelser gjennom hele gyldighetsperioden. Dette betyr at opplevelsen er utgått fra vårt produktsortiment eller drastiske endringer. Deretter har du muligheten til å bytte gavekortet til en annen opplevelse eller få pengene tilbake.

Hvis du velger å bytte gavekortet til en annen opplevelse som er dyrere enn ditt nåværende gavekort, betaler du forskjellen. Hvis opplevelsen derimot er billigere, får du det gjenværende beløpet betalt på et åpent gavekort som du kan bruke som betaling på vår nettside.

 

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett når du handler hos GO DREAM. Angreretten gjelder opp til 14 dager fra kjøpsdato. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du kontakte oss skriftlig med opplysninger om ordrenummeret på bestillingen din, gavekortets ID-nummer og innløsningskode. Vi trenger ikke selve gavekortet. Hvis du angrer kjøpet kontrollerer vi først at reglene er oppfylt. Verdien av opplevelsesgavekortet vil refunderes til det betalingskortet som ble brukt ved kjøpet. Gavekortet annulleres i vårt system automatisk og vil ikke lenger kunne brukes. Angreretten bortfaller dersom du allerede har booket opplevelsen, innløst gavekortet eller hvis du har kjøpt en dagsaktuell opplevelse, men det vil alltid fremgå under beskrivelsen av opplevelsen på hjemmesiden dersom det er særlige vilkår eller restriksjoner som gjelder.

Dersom gavekortet ble kjøpt i forbindelse med ombytte av et annet gavekort, eller du har betalt med et åpent gavekort, er det ikke mulig å få beløpet refundert. I dette tilfeldet vil de penge det er anvendt, bli overført til et nytt gavekort.

Er det foretatt en merbetaling, vil dette beløpet selvfølgelig bli betalt tilbake til kjøperens eget betalingskort.

Hvis du ønsker å returnere pengene dine til et gavekort kjøpt fra en av våre andre forhandlere, bør du henvise deg til butikken der gavekortet ble kjøpt for å få pengene tilbake. Merk at når gavekortet ditt er kjøpt i en butikk - det vil si ikke gjennom vår nettbutikk - er det butikkens rett til å kansellere.

Unntak for angerett

  • Det vil ikke bli refundert på billetter for en bestemt dato.
  • Hvis en opplevelse er booket, utløper rettigheten til uttak.

 

REKLAMASJON OG ANSVAR

Skulle du mot forventning få en negativ opplevelse hos en av våre samarbeidspartnere, skal du straks reklamere direkte til samarbeidspartneren, som har ansvaret for innhold og avholdelsen av opplevelsen. GO DREAM kan ikke pålegges ansvar, da brukerens gjennomførelse av opplevelsen er leverandørens ansvar. Dersom du mot formodning skulle være misfornøyd, ønsker å klage over noe eller har synspunkter du vil dele med oss ber vi deg kontakte oss pr. e-post, så skal vi eventuelt være behjelpelig med en klagesak. Du kan også sende inn en klage. Vennligst gi oss en grundig beskrivelse av hva som har skjedd, og opplys også om ID-nummer og innløsningskoden på gavekortet ditt. Når vi har tatt imot klagen din tar vi opp saken med vår samarbeidspartner. Saker behandles enkeltvis og e-posten fra deg kan få konsekvenser for våre samarbeidspartnere. For å kunne behandle klagen best mulig, må du klage innen for rimelig tid etter at du har opplevd mangel ved produktet/opplevelsen. For GO DREAM betyr rimelig tid at du skal reklame umiddelbart etter innløsningen av opplevelsen, helst på stedet. Hverken GO DREAM eller våre samarbeidspartnere kan stilles ansvarlig for et beløp som overstiger verdien på opplevelsesgavekortet.

 

SIKKERHET

Vi gjør oppmerksom på at deltakelse i flere av våre opplevelser er forbundet med risiko for personskade. Vi gjør vårt beste for å minimere denne risikoen, men påpeker at deltakelse alltid skjer på eget ansvar. GO DREAM kan ikke holdes ansvarlig for personskader eller skade på materiell. De fleste av våre samarbeidspartnere har forsikring, men du bør alltid sjekke egen forsikring før du deltar på en opplevelse.

 

PERSONDATAPOLITIKK

En cookie er en informasjonskapsel som innebærer at en brukers adferd på et nettverk registreres hos brukeren (brukerens harddisk). På denne måten vet serveren (for eksempel en nettside) hvem brukeren er ved et eventuelt neste besøk. Det lagres ingen personrelaterte informasjoner i en cookie, men snarere informasjon om brukerens adferd på et nettsted. En cookie lagres på brukerens harddisk sammen med catched filer. En cookie er en tekstfil som sendes til din nettleser fra en webserver og lagres på datamaskinens harddisk. Du kan stille inn nettleseren til å varsle deg når du mottar en cookie, eller du kan velge å deaktivere cookies. Det eneste formålet med informasjonskapsler er å gjenkjenne PC-en din. Teknisk sett kan man dele slike informasjonskapsler inn i to kategorier. «Session cookie» innebærer at det gis en oversikt over hva du legger i handlekurven mens du navigerer rundt på sidene. «Session cookies» lagres ikke på PC-en, men forsvinner når du stenger nettleseren. «Permanent cookie» lagres som en tekstfil på PC-en din i ca. en måned. En «permanent cookie» hjelper serveren vår til å gjenkjenne PC-en neste gang du logger deg på nettsidene våre. GO DREAM bruker «cookies» med sikte på å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, samt for å gjøre besøket ditt så enkelt som mulig for deg. Du kan slette informasjonskapsler i Internett-innstillingene dine under «Funksjoner» -> «Internettinnstillinger» <> «Slett cookies».

 

LOGSTATISTICS

Denne statistikken brukes på GODREAM.NO og innebærer at et statistisk system samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra, hvilken del av nettsiden som forlates osv. Loggstatistikken til GO DREAM brukes med sikte på å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet.

 

PERSONLIG INFORMASJON

For å inngå en avtale med oss via nettstedet må du registrere deg med følgende personlige opplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi registrerer kun personlige data med det formålet å levere opplevelsesgaven til deg. Personlig informasjon som er registrert hos GO DRESM lagres i 5 år og slettes heretter. Når vi samler inn personlige opplysninger via vår hjemmeside forsikrer vi oss om at du personlig samtykker med våre retningslinjer, at du blir informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor. Informasjonen gis til GO DREAM, og blir ikke overført eller solgt på noen måte til tredjeparter. Som registrert kunde hos GO DREAM har du alltid rett til å gjøre innsigelser. Du har også rett til innsikt i informasjonen som vi har lagret om deg. Disse rettighetene gis i samsvar med den danske persondataloven, og henvendelser angående dette skal sendes til GO DREAM.

 

Siste oppdatering: September 2018