VILKÅR (VÅRE KJØPSVILKÅR)

BESTILLING

På GODREAM.NO kan du kjøpe ett eller flere gavekort til opplevelser. Gavekortet gjelder som betaling til en utvalgt opplevelse hos en av våre samarbeidspartnere. Vi kan enten sende deg opplevelsesgavekortet i en flott gaveeske eller en fin gavekonvolutt som er spennende å åpne, eller du kan velge å få det som E-gavekort via e-post få minutter etter din bestilling. Dersom du velger konvolutt/eske sender vi pakken med vanlig post alle hverdager fra hovedkontoret i København; enten direkte til den som skal motta gavekortet eller hjem til deg selv, så du selv kan gi gaven.

GO DREAMs gavekort er et multifunksjons gavekort og kan brukes i alle landene GO DREAM er representert i. Et multifunksjons gavekort er et gavekort som kan brukes i land med forskjellige mva.

Vær oppmerksom på at avtalepartneren endres fra GO DREAM til den valgte samarbeidspartneren i bookinghendelsen.

 

LEVERING

Du velger ønsket levering i betalings øyeblikket. Vi kan sende gavekortet direkte til mottakeren eller hjem til deg selv, slik at du kan gi det selv. Hvis du bestiller før kl. 14.00 på hverdager sender vi opplevelsen samme dag som vi mottar bestillingen din. Vanligvis tar det 3-5 dager før du mottar gavekortet. Bestillinger utført i helgen eller på helligdager vil bli sendt neste hverdag. Vær oppmerksom på at vi ikke kan kontrollere forsendelsen, og at det ikke er noen garanti for at gavekortet ditt ankommer til forventet tid. Du har også mulighet til å få gavekortet ditt gratis tilsendt som et e-gavekort etter at betalingen er gjennomført.

 

PRISER

Alle priser på GODREAM.NO er som hovedregel den samme, uansett om du kjøper opplevelsen hos oss eller direkte hos en av våre samarbeidspartnere. Ved utenlandske opplevelser kan det være pålagt et administrasjonsgebyr. Alle priser er inklusive MVA. Transaksjonsgebyr for betalingskort pålegges ved kjøp samt eventuell porto.

Du mottar automatisk en ordrebekreftelse på e-post. Hvis du logger deg inn på din konto, kan du se tidligere ordrer og skrive ut en faktura.

Du kan også sende en e-post til oss på info@godream.com, så kan vi sende deg en kopi av ordrebekreftelsen eller en faktura.

 

LEVERINGKOSTNADER

Det koster ikke ekstra å kjøpe din opplevelse via GO DREAM. Du betaler kun 40 kr (pluss transaksjonsgebyr for betaling med kredittkort) for å få din gaveeske sendt til Norge. Beløpet dekker porto, flott og eksklusiv gaveeske, emballasje og opplevelsesgavekort med en beskrivelse av opplevelsen. Velger du E-gavekort er det kun transaksjonsgebyr for kredittkortbetaling som kommer i tillegg til prisen på valgte opplevelse/opplevelser.

 

OPPLEVELSESGAVEKORTETS GYLDIGHET

Våre gavekort er gyldig i 1-2 år fra kjøpsdatoen, og den spesifikke gyldighetsperioden oppgis i forbindelse med kjøpet. Dette betyr at du skal ha vært på opplevelsen - altså bruke gavekortet - innen 2 år etter datoen for kjøp av gavekortet. Du har 14-dagers angrerett på gavekortet etter kjøpsdato. Vær oppmerksom på at retten til retur forfaller ved booking av opplevelsen. Gavekortet kan byttes til en av våre andre opplevelser i gyldighetsperioden på 1-2 år - helt gratis.

 

TILLEGG OG PRISING AV GAVEKORT

Alle våre gavekort er av verdi, og du kan i besittelse av et gavekort være sikker på at du alltid vil får en opplevelse til min. samme verdi som gavekortet ditt. I enkelte tilfeller tillater vi våre partnere å kreve et tillegg. Dette skyldes at prisen på enkelte opplevelser kan variere fra sted til sted, og i forhold til ukedag eller tid på året. Du kan alltid finne en opplevelse som svarer til verdien på gavekortet. Du kan se under hvert produkt hvor det kan forekomme tilleggsgebyr, og størrelsen på det.

Enten du betaler tillegg eller ikke, kan du være sikker på å få valuta for pengene. Vi tillater ikke at våre partnere krever høyere priser enn deres listepriser. I de fleste tilfeller vil du få mer valuta for pengene med gavekortene i hånden din, enn hvis du kom ”rett fra gaten”.

 

AKTIVERING OG BOOKING AV OPPLEVELSEN

Vi har gjort det så fleksibelt og enkelt som mulig å innløse og booke opplevelsen din. På gobook.godream.com/no/ finner du kontakt - og bookinginformasjon som gjelder for ditt gavekort. På opplevelsesgavekortet står ditt gavekorts unike ID-nummer og innløsningskode, som må tastes inn når du skal se denne informasjonen og/eller booke opplevelsen. Du vil da få tilgang til bookinginstruksjoner og mer informasjon om de partnerne vi samarbeider med på den aktuelle opplevelsen. Du kan ikke få tilgang til bookinginformasjon uten gavekort, men du kan ta kontakt med oss dersom du har spørsmål, så hjelper vi deg gjerne. Listen over samarbeidspartnere kan endres og utvides løpende. Det kan forekomme ventetid ved reservasjon av enkelte opplevelser hos våre samarbeidspartnere, så vi anbefaler at du reserverer i god tid. Det er vigtig altid å ta med gavekortet på opplevelsen, da det gjelder som betaling til partneren. Du kan ellers risikere å skulle betale eller bli avvist. Når du har bestilt en opplevelse, kan den ikke kanselleres eller endres. Du kan heller ikke endre din opplevelse til en annen hvis du har gjort en reservasjon. Det er viktig at du rekker ut på opplevelsen før gavekortets utløpsdato, da et utløpt gavekort ikke kan innløses av partneren. Ved booking må du derfor velge en dato før gavekortet utløper. 

Vær oppmerksom på at avtalepartene endres fra GO DREAM til den valgte partneren i bestillingsarrangementet.

 

BETALING

På GODREAM.COM kan du betale med følgende betalingskort: Visa, Mastercard, Maestro og American Express.

Vær obmerksom på at kredittkortgebyr (transaksjonsgebyr) pålegges automatisk ift. gjeldende regler og er avhengig av den spesifikke korttypen.

Det er også mulig å betale med PayPal.

Når du betaler med betalingskort er du sikret mot misbruk. Du har nemlig muligheten å avvise en betaling når du mottar din betalingsoversikt. Du har ingen selvrisiko hvis kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem. Dette innebærer at du utfører sikrere kjøp på internett enn i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko. Data du sender i forbindelse med kjøp over betalingskort er kryptert (SSL). Hverken GO DREAM eller andre har mulighet for å lese dine data. Beløpet for de valgte opplevelsene trekkes ikke før vi sender gaveesken fra GO DREAM, og vi kan ikke trekke større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

Hvis du betaler med et opplevelseskort, vær oppmerksom på at gyldigheten av ditt opplevelseskort automatisk overføres til den erfaringen du endrer.

Det er ikke mulig å kombinere rabatter og tilbud med betaling med opplevelseskort, et åpent gavekort eller eksisterende gavekort.

Forlengelse av gavekort (innenfor gyldighetsperioden)

Det er mulig å få gavekortet forlenget én gang innenfor gyldighetsperioden. Det kan altså ikke gjøres flere ganger. For å få det forlenget kontakter du Kundeomsorg via mail, telefon eller Facebook. Kundeomsorg skal kontaktes før gavekortets utløpsdato, da det ikke er mulig å reaktivere et gavekort etter utløpsdatoen. Har du spørsmål til forlengelser kan du kontakte oss på info@godream.no 

BYTTE AV OPPLEVELSE

Du kan fritt bytte din opplevelsesgave til en annen opplevelse på GO DREAM innen gavekortets gyldighet. Opplevelsen utveksles ved å følge instruksjonene og skjemaet på https://godream.no/gavekort/ombytning/.

Det er også mulig å bytte over landegrensene. Hvis du har kjøpt et gavekort i Danmark, kan du bytte det til et svensk gavekort. Vi konverterer gavekortverdien basert på dagens dagskurs.

I tillegg til det nye gavekortet for en ny opplevelse, får du selvfølgelig en ny beskrivelse av opplevelsen. Du må betale fraktkostnader og eventuelle tilleggskostnader. Ingen tilbakebetaling gis for noen manko. Vår utvekslingslov er din forsikring om at du alltid vil kunne finne en annen opplevelsesgave. Dette gjelder selvfølgelig også dersom opplevelsen ikke lenger eksisterer. Avbestilling og erstatning er frafalles, dersom du allerede har bestilt din opplevelse, har kjøpt daglige opplevelser eller opplevelser med spesielle forhold vil alltid bli notert på opplevelsen. Hvis det er restriksjoner på GO DREAM erstatning service.

Når du bytter ut et gavekort, vær oppmerksom på at gyldigheten av gavekortet ditt automatisk overføres til opplevelsen du bytter til.

 

Forlengelse av gavekort (innenfor gyldighetsperioden)

Det er mulig å få gavekortet forlenget én gang innenfor gyldighetsperioden. Det kan altså ikke gjøres flere ganger. For å få det forlenget kontakter du Kundeomsorg via mail, telefon eller Facebook. Kundeomsorg skal kontaktes før gavekortets utløpsdato, da det ikke er mulig å reaktivere et gavekort etter utløpsdatoen. For spørsmål vedrørende forlengelser bes du kontakte oss på info@godream.no

OPPLEVELSESGARANTI

Vi har en opplevelsesgaranti for våre opplevelser gjennom hele gyldighetsperioden. Dette betyr at opplevelsen er utgått fra vårt produktsortiment eller drastiske endringer. Deretter har du muligheten til å bytte gavekortet til en annen opplevelse eller få pengene tilbake.

Hvis du velger å bytte gavekortet til en annen opplevelse som er dyrere enn ditt nåværende gavekort, betaler du forskjellen. Hvis opplevelsen derimot er billigere, får du det gjenværende beløpet betalt på et åpent gavekort som du kan bruke som betaling på vår nettside.

 

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett når du handler hos GO DREAM. Angreretten gjelder opp til 14 dager fra kjøpsdato. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du kontakte oss skriftlig med opplysninger om ordrenummeret på bestillingen din, gavekortets ID-nummer og innløsningskode. Vi trenger ikke selve gavekortet. Hvis du angrer kjøpet kontrollerer vi først at reglene er oppfylt. Verdien av opplevelsesgavekortet vil refunderes til det betalingskortet som ble brukt ved kjøpet. Gavekortet annulleres i vårt system automatisk og vil ikke lenger kunne brukes. Angreretten bortfaller dersom du allerede har booket opplevelsen, innløst gavekortet eller hvis du har kjøpt en dagsaktuell opplevelse, men det vil alltid fremgå under beskrivelsen av opplevelsen på hjemmesiden dersom det er særlige vilkår eller restriksjoner som gjelder.

Dersom gavekortet ble kjøpt i forbindelse med ombytte av et annet gavekort, eller du har betalt med et åpent gavekort, er det ikke mulig å få beløpet refundert. I dette tilfeldet vil de penge det er anvendt, bli overført til et nytt gavekort.

Er det foretatt en merbetaling, vil dette beløpet selvfølgelig bli betalt tilbake til kjøperens eget betalingskort.

Hvis du ønsker å returnere pengene dine til et gavekort kjøpt fra en av våre andre forhandlere, bør du henvise deg til butikken der gavekortet ble kjøpt for å få pengene tilbake. Merk at når gavekortet ditt er kjøpt i en butikk - det vil si ikke gjennom vår nettbutikk - er det butikkens rett til å kansellere.

Unntak for angerett

  • Det vil ikke bli refundert på billetter for en bestemt dato.
  • Hvis en opplevelse er booket, utløper rettigheten til uttak.

 

REKLAMASJON OG ANSVAR

GO DREAM fungerer kun som et bindeledd mellom kjøper og leverandør. Det er altså samarbeidspartneren og ikke GO DREAM, som leverer selve opplevelsen gavekortet gir adgang til. Samarbeidspartneren er altså  ansvarlig for gjennomføring av avtalen. 

Skulle du mot forventning ha en negativ opplevelse hos en av våre samarbeidspartnere, skal du straks reklamere direkte til samarbeidspartneren. GO DREAM kan ikke pålegges ansvar, da ansvaret for innhold og gjennomførelse av opplevelsen ligger hos samarbeidspartneren.

Hos GO DREAM setter vi kvaliteten høyt. Derfor vil vi gjerne høre fra deg hvis du har vært uheldig og er misfornøyd med din opplevelse hos en av våre samarbeidspartnere. 

 

SIKKERHET

Vi gjør oppmerksom på at flere av våre opplevelser er forbundet med risiko for personskade. Vi gjør vårt beste for å minimere denne risikoen, men påpeker at deltakelse alltid skjer på eget ansvar. GO DREAM kan ikke holdes ansvarlig for personskader eller skade på materiell. De fleste av våre samarbeidspartnere har forsikring, men du bør alltid sjekke egen forsikring før du deltar på en opplevelse.

 

PERSONDATAPOLITIKK

En cookie er en informasjonskapsel som innebærer at en brukers adferd på et nettverk registreres hos brukeren (brukerens harddisk). På denne måten vet serveren (for eksempel en nettside) hvem brukeren er ved et eventuelt neste besøk. Det lagres ingen personrelaterte informasjoner i en cookie, men snarere informasjon om brukerens adferd på et nettsted. En cookie lagres på brukerens harddisk sammen med catched filer. En cookie er en tekstfil som sendes til din nettleser fra en webserver og lagres på datamaskinens harddisk. Du kan stille inn nettleseren til å varsle deg når du mottar en cookie, eller du kan velge å deaktivere cookies. Det eneste formålet med informasjonskapsler er å gjenkjenne PC-en din. Teknisk sett kan man dele slike informasjonskapsler inn i to kategorier. «Session cookie» innebærer at det gis en oversikt over hva du legger i handlekurven mens du navigerer rundt på sidene. «Session cookies» lagres ikke på PC-en, men forsvinner når du stenger nettleseren. «Permanent cookie» lagres som en tekstfil på PC-en din i ca. en måned. En «permanent cookie» hjelper serveren vår til å gjenkjenne PC-en neste gang du logger deg på nettsidene våre. GO DREAM bruker «cookies» med sikte på å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, samt for å gjøre besøket ditt så enkelt som mulig for deg. Du kan slette informasjonskapsler i Internett-innstillingene dine under «Funksjoner» -> «Internettinnstillinger» <> «Slett cookies».

 

LOGSTATISTICS

Denne statistikken brukes på GODREAM.NO og innebærer at et statistisk system samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra, hvilken del av nettsiden som forlates osv. Loggstatistikken til GO DREAM brukes med sikte på å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet.

 

PERSONLIG INFORMASJON

For å inngå en avtale med oss via nettstedet må du registrere deg med følgende personlige opplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi registrerer kun personlige data med det formålet å levere opplevelsesgaven til deg. Personlig informasjon som er registrert hos GO DREAM lagres i 5 år og slettes etterfølgende. Når vi samler inn personlige opplysninger via vår hjemmeside forsikrer vi oss om at du personlig samtykker med våre retningslinjer, at du blir informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor. Informasjonen gis til GO DREAM, og blir ikke overført eller solgt på noen måte til tredjeparter. Som registrert kunde hos GO DREAM har du alltid rett til å gjøre innsigelser. Du har også rett til innsikt i informasjonen som vi har lagret om deg. Disse rettighetene gis i samsvar med den danske persondataloven, og henvendelser angående dette skal sendes til GO DREAM.

 

Siste oppdatering: Mars 2019